Kniha: Mama má čas...a nebo ne?

Knihu s názvem Mama má čas mi předhazoval Google snad na každém kroku - hold reklama zaměřená na to, na co klikám :) Když jsem jí objevila v knihovně, tak jsem neváhala a ještě ten večer se pustila, s nadšením!, do čtení. Podle názorů by jsem se prý měla stát lepší matkou. No neber to ... :D


Nadšení postupně opadlo a dokonce jsem měla problém knihu dočíst. Proč? Třeba i proto, že:
- autorka je totálně závislá na mobilu a sociálních sítích, internetu, mailech... Dobře, kdo v této době není? A i když jsem myslela, že i já "relativně" jsem, tak oproti autorce jsem malý nezávislák :D O víkendech na netu jsem většinou jen chvíli, pokud vůbec. Nemám zapnuté žádné notifikace na mobilu. Přes den se dostanu na internet jedině když Sandra spí. A to taky není jistota, protože si raději pospím s ní :D
- autorka hraje na city. Přišlo mi to až moc zaměřené na vnímání. Stále omílala dokola to stejné. Nic pořádného jsem se nedozvěděla. Já nevím, ale "óda" na to, že už není spojená s telefonem, pro mě byla i komická.
- autorka mi nedala žádné konkrétní rady. Ano, snažila se, ale to si může vzít k srdci hlavně ta matka, která je, stejně jako autorka, totálně závislá na internetu, perfekcionistka a já nevím co ještě. Rada typu: "nevšímejte si telefon 10 min" mi přišla až směšná. Já někdy i hodiny netuším kde ho mám, natož abych čekovala maily :D A donese mi ho až Sandra v okamžiku, kdy mi někdo volá :)

Kniha je strašně opěvovaná, že je nadčasová a podobně. Já osobně jsem si více vzala z knihy "Najděte si svého Marťana". Tedy co se rodičovství a výchovy týče. Nebudu popírat, že některé pasáže knihy Mama má čas se mě (trošku) dotkly, ale kdybych si tu knihu koupila (jako jsem měla v plánu), tak bych byla zklamaná.

Takže pro ty "mamy", které stále prahnou po dokonalosti, čistém bytě a které reagují na každou notifikaci/e-mail, to asi bude ta pravá kniha. Pro nás ostatní, které to "až tak nežerou" je to celkem zbytečná kniha, protože do takového stavu jsme se zatím nedostaly :) Fakt raději doporučuji knihu "Najděte si svého Marťana" od M. Hermana při té jsem si v duchu skoro na každé straně říkala "ano, přesně!" a párkrát mi skoro i slza vyběhla.

Tak to jen tak ve zkratce...hold, někdy ta marketingová masáž a zastrašovací charakter (na matky) je celkem zbytečný...nemyslíte? :)

Vaše

Komentáře

  1. Tak o tý jsem nikdy neslyšela a jak tak čtu, tak po ní ani pátrat nebudu :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. podle mě je tato kniha už přehnaná...ano, je fajn si uvědomit priority, ale snad každý časem přijde na to, co je v životě důležité...:)

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky