Tip na knihu: Muž jménem Ove, F. Backman

Miluji knihy. A obzvlášť ty, které ve mě vyvolají jakoukoliv emoci. Může jít o úsměv při nějaké humorné knize. O smutek po přečtení knihy podle skutečného příběhu...většinou totiž takové jsou. Vyvolávají ve mě i touhu něco změnit. A včera? Včera jsem dočetla knihu Muž jménem Ove a tato kniha ve mě vyvolala tolik emocí, že neplánovaně píšu tento "krátký" post :)


Jaké emoce ve mě vyvolal "Ove"? Je podivín. Puntičkár, morous a trvá si na svém. Nic ve svém životě nemění, vše má svůj řád a nesnáší vydřiduchy (kdo si přečte, pochopí ;-). Okolí ho vnímá jako starého dědka. Ale realita může být úplně jiná...
Každý z nás může být úplně jinak posuzován okolím. I já působím na své okolí jinak (zadumaně, smutně...) a jen známým a přátelům se otevřu. Možná proto ty sympatie k Ovemu, hlavní postavě, i přesto, že se může zdát, že na něm nic pozitivního není :) 
Kniha ve mě vyvolala tedy pocity, že mu vlastně i rozumím. Obdiv nad jeho životním osudem. Úsměv hned několikrát. Lehké obavy...a na konci? No přečtěte si někde recenze a každý řekne, ať to radši nedočtete před lidmi někde na veřejnosti. Nikdo se totiž nechce dívat na to, jak budete potlačovat zároveň i takový ten přiblblý úsměv a slzy..věřte mi :)

Interní info: Manžel se na mě obrátil, viděl, že natahuju a jen zkonstatoval: "Jak můžeš řvát u knihy?"...a sledoval dál fotbal :D A tak si žijeme...:)


Už dlouho jsem nečetla knihu, která mě tak oslovila a kterou jsem zavřela s obrovským zklamáním nad tím, že jsem jí dočetla. Tuto knihu si určitě znovu ráda přečtu a doporučuji jí i vám - opravdu stojí za to :)

A můj knižní wishlist je rozšířen o další 2 knihy tohoto spisovatele - Tady byla Britt-Marie a Babička pozdravuje a omlouvá se. A tu si můžete přečíst i krátkou ukázku :) Pokud ještě váháte, tak TU je plnohodnotná a výstižná recenze :)

Četly jste? Chystáte se? Jaké jsou vaše dojmy? :)

Vaše


PS: Asi chápu, proč je mi Ove tak blízký. I já jsem podivín. Knihu jsem si koupila v českém jazyce. A přečetla jsem tu ve slovenském jazyce půjčenou z knihovny. Přece si nebudu osahávat svojí knihu...:D Manželovi to prosím neříkejte :D

Komentáře

  1. O téhle knize jsem hodně slyše, snad na ni někdy brzy narazím. :D :)
    Find joy in the ordinary

    OdpovědětVymazat
  2. díky za recenzi, koukala jsem po Britt-Marii, ale tohle taky vypadá zajímavě. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky