Běžte na kontrolu se znaménky! A honem!

Na něm jsou ty nepravidelné flíčky roztomilé...na nás už
tak ne :( Zdroj: tu
Dnes vás budu trošku vybízet k akci. Už jsem psala o postřezích z dovolené (tu), o tom, že se čte (tuto)...Ale víte čeho jsem si ještě u moře všimla? Že strašně moc lidí má hrůzná znaménka (velká, nepravidelná...) a natírá se tak 6-tkou opalovákem!

Nejsem žádný šmírák, ani kožní lékařka :D, ale některá znaménka se prostě nedala přehlédnout. Řekněte mi, kdo dobrovolně žije "ve strachu" se znaménkem velkým jak euro, které má asi 5 odstínů různých barev a zubaté je jak austrálie. A takových jsem viděla více!



Po zádech má snad každý druhý x mateřských vystouplých znamének a některá jsem viděla takové, že mi bylo šoufl (s nějakým hrbolkem na vrchu znaménka, ve různých tvarech, s okraji, které se ztrácely...).
Prostě viděla jsem vše, před čím nás varují kožní lékaři a zvedají výstražně prst!
Ať si zadáte jakýkoliv výraz o znaménku a melanomu, tak vám vyjede seznam toho, čeho si máte všímat a kdy klusat na kožní na kontrolu.

Že se bojíte? A čeho?! Radši se nechám překontrolovat a "povyřezávat", když je něco už "rizikové", než za pár let opalování zaplatit tou nejvyšší daní...životem.

Možná strašně sýčkuju a můj manžel mi určitě řekne, že zbytečně stresuju (ale taková jsem já :D), ale kdo má znaménko, které:
- je větší jak 7 mm
- má nepravidelný tvar
- nemá pevné ohraničení a jakoby se ztrácí
- je vystouplé
- svědí nebo krvácí (!!)

POVINNĚ běží ke kožní lékařce/lékaři!

Pojišťovny zpravidla tuto preventivní prohlídku znamének proplácí. Někteří lékaři kontrolují jedno zdarma a pak za poplatek. Podařilo se mi nalézt doktorku, která zkontroluje komplet celé tělo a nedělá s tím žádné cavyky. (pozn. je i tzv. Den melanomu většinou někdy v květnu, ale to už je celkem pozdě na vyřezávání...ale v ten den kontrolují někteří "kožaři" zdarma komplet)
...aby jste mi věřili, moje zpráva z minulého roku...

Na této preventivce jsem byla už 3x a jak to dopadlo?
3 roky po sobě mám vyřezané nějaké znaménko.
Vidíte? A to se poctivě natírám a chráním. A i přesto všechno jsem měla znaménka, které už vyhodnotila kožní jako "rizikové" (řekněme spíše "potencionální" na budoucí rozvoj).

Poprvé mě to celkem vyděsilo, podruhé a potřetí už ani moc nepřekvapilo - já to na těch znaménkách viděla, že radši ať jdou ven :)

Sekám formu (jak říká můj manžel, když "machruju"), ale jasně, že jsem měla bobky, když jsem šla poprvé na vyřezávání znamének na chirurgii. Trošku mě děsilo to, že to řeší chirurgie - to mi vždy znělo už jako řezání břicha a jiných částí těla...
Doktorka mi jen přikázala se svléknout, netřást se (byla zima :D + stres). Píchla mi injekci těsně ke znaménku a to bylo jediné co jsem cítila. Potom si tam v tom šmotila, okrajovala žiletkou, natahovala...no bylo to divné a celkem nechutné, ale přežila jsem :)) a NIC necítila! 
Asi dva dny to bolelo trošku více, pak už to bylo jen trošku citlivější a po pár dnech a vyndaných stehech už to bylo úplně v pohodě.
Je teda pravda, že někdy, když se změní počasí, tak ty jizvy se ozvou a bolí :D A kromě "bílého" (= jizvy) místa se to nijak neprojevuje.
Zatím vždy (musím zaklepat) to dopadlo dobře a bylo to jen podezření na základě vzhledu znaménka, ale já jsem takový strašpytel, že radši budu mít ty téměř neviditelné jizvy, než abych se tím stále stresovala a hlídala...

Začíná nejvhodnější doba, kdy mají znaménka jít ven - tedy podzim/zima.
Takže...na co ještě čekáte? :)



PS: ...pokud si myslíš, že tvoje znaménko je "normal" (i když třeba už moc není), tak si dej
 do googlu melanon - obrázky...při hledání ilustračního obrázku do tohoto článku jsem se málem pozvra..la :-/, 
ale možná tě to vybídne k akci ...

Komentáře

Okomentovat

Oblíbené příspěvky