Sébium by Bioderma - řada pro mastnou/problematickou pleť


Dnes jsem se rozhodla zhodnotit řadu na akné (mastnou pleť, problematickou) od Biodermy. Po několika neúspěších nalézt vhodnou ošetřující kosmetiku pro mojí problematickou pleť,
(kdy zpravidla každý druhý výrobek mojí pleť vysušoval, což mělo za následek další a další tvorbu akné) jsem skončila právě u Biodermy a řady Sébium.


Ano, přiznávám – cena je vyšší a přiznávám i to, že jsem si jí zakoupila až poté, co jsem si sama začala vydělávat. Myslím, že mamina do mé pleti investovala za ty roky dost a myslím, že celkem bez úspěchu.

Asi nemusím upozorňovat, ale jde o výrobky, které se dají  zakoupit jen v lékárně a nebo na webu (jak jinak J)

Vyzkoušela jsem naráz hned 4 výrobky – Sébium Moussant (prostě pěnivý čistící gel), Sébium H20 (pleťová voda), Sébium AKN (fluid, ale jednoduše krém), Sébium Al (SOS starostlivost na beďary). Asi 2 roky dozadu jsem měla i Sébium Sérum (obdoba peelingu).


Moje postřehy postupně k jednotlivým produktům. Na konci článku ještě dodám nějaké ty rady ;-)

----------------------------------------------------------------------------------------------
Sébium Moussant
Pěnivý čistící gel. Velice jemný, šetrný k pleti.

Plus:
  • nevysušuje, což je pro mě jedno obrovské plus. Dosud jsem měla zkušenosti převážně s výrobky pro mladou pleť (teen pleť už dávno nemám – je mi 27), které nadměrně vysušovaly. A jak jsem se dočetla (i přesvědčila na vlastní kůži), tak pleť na vysušení reaguje tak, že ještě více spustí „mazotok“ a pleť je ještě v horším stavu. Takže mega plus, že vše je v pořádku J
  • tak akorát pění – nemám ráda když si musím napaprat pěnivého gelu buď strašné množství, abych vůbec docílila nějakého efektu a nebo když pění zase až moc a moc – vše mi evokuje, že pleť bude vysušená. Takže tento gel splňuje svojí funkci, přesně tak jak má J
  • hygienické balení – s pumpičkou. Vždy mi stačí jedenkrát stlačit a umyju si celou tvář.
  • dlouho vydrží – používám ho 2x denně, vždy jedenkrát stlačím a vydrží mi min. půl rok – takže investice se vyplatí.

Mínus:
  • začínám už třetí balení, ale musím jednu věc vytknout – po čase začne smrdět jak vodovky, tempery nebo já nevím co. Nevím, jestli je to normál, nebo co…ale jednoduše. Používám ho pár měsíců a jakmile je výrobek cca na úrovni 30% obsahu, začne divně smrdět. Nemyslím si, že by mohl být pokažený – sluníčko mi na něj nesvítí, má vydržet 12 měsíců od otevření, není po expiraci. Když se mi to stalo s prvním balením, hledala jsem chybu „ve mně“ (že jsem ho opravdu nechala na slunku nebo něco podobného), ale i při druhém balení, přibližně ve stejnou dobu (poslední třetina výrobku) se stalo to stejné – nechutný smrad vodovek, temperových barev a nějaké chemie. Nedokážu popsat, ale tu poslední třetinu pak spotřebuji strašně rychle. Pleť, naštěstí, na to nereaguje nějak extrémně – jen mě ten smrad celkem vadí.

Celkově – jsem na něm závislá, ale to mínus je pro mě dost podstatné. Prozatím neovlivnilo moje nákupní chování (studovala jsem marketing, tam se takové termíny používají J), ale jestli se mi to stane i s tímto třetím gelem, tak asi zkusím vyhledat nějaký nový pěnivý gel.

Dávám mu 9 b. z 10 b. (výborně poslouží, ale je tam to jedno ALE)


----------------------------------------------------------------------------------------------
Sébium H20
Pleťová voda. Myslím, že o této jste už někdy slyšeli – a když né o této verzi pro mastnou a problematickou pleť, tak minimálně o té Senzibio H20 jste slyšet/číst už někde museli. Je velice skloňovaná a co vím, tak i velice populární.
Já s mojí pletí jsem však, pochopitelně, sáhla po této variantě.
A moje dojmy?

Plus:
  • dokonale odstraňuje make-up – ve spojení s výše popsaným pěnivým gelem jsou dokonalou dvojkou, kterou končím každý den.
  • nevysušuje, nedráždí
  • příjemná vůně
  • stačí ho malinko

Pro dokonalé odlíčení a vyčištění doporučuji použít dva vatové tampóny – sama budeš překvapená, kolik se toho na vatový tampón nachytá při druhé aplikaci – kdy už člověk zpravidla má pocit, že vše je vyčištěno – kdepak, tato pleťová voda zachytí opravdu všechno.

Mínus:
  • žádné!

Pro mě dokonalá pleťová voda – nedráždí mojí, po všech experimentech už citlivou, pleť. Pleť je jemná na dotek, příjemná, není napnutá. Prostě ideál a přiznávám, že mám doma velké zásoby. Myslím, že tak na 2 roky dopředu minimálně.
Vydrží totiž strašně dlouho – pokud si nevyleješ na vatový tampón „za vědro“ J

Hodnotím na 11 b. z 10 b. J
Jsem si jistá, že tuto pleťovou vodu budu používat už navždy – a nebo Sensibio H20 ;-)



----------------------------------------------------------------------------------------------
Sébium AKN
Perfektní krémík na problematickou pleť.

Plusy:
  • příjemné složení, které se rychle roztírá
  • nemastné složení, které pleť jemně zmatní
  • nevysušuje a pleť je po celý den jemná na dotek
  • viditelně zlepšuje kvalitu pleti – malé „pupínky“ (hlavně na čele) vyhladil už tak do týdne dokonale. Při dlouhodobém užívání jsem opravdu pozorovala změnu k lepšímu.

Můžeš ho používat (a to i doporučuji – efekt je viditelnější) ráno i večer. Ráno však pozor – stává se mi (možná je to jen typem make-upu), že make-up k němu „nechce přilnout“. Na výrobku je psané, že ho můžeš používat jako podkladový krém pod make-up, ale já s tím nemám dobré zkušenosti – zejména nyní (používám hutný make-up Wake Me Up by Rimmel) se mi stává, že si dám Sébium AKN a po cca 2-4 min. nanesu make-up – ten se nechce dobře rozetřít, na spáncích a okrajích tváře se jakoby „drolí“. Je ale pravda, že když jsem měla „lehčí“ make-up Stay Matte Rimmel, tak s tím až takový problém nebyl.

Mínusy:
  • výše zmíněné – někdy na to nemám nervy a používám ho jen večer a potom se mi pleť zase trošičku zhorší L
  • mínusem je tedy i to, že pleť si na něj zvykne – když ho používám 2x denně, tak pleť vypadá celkem dobře, ale jakmile ho vynechám, tak to pleti hned chybí
  • když jsem měla „rozškrabaný“ obličej (vím, nemám si ho hnípat, ale někdy se nedá :D), tak po mě po nanesení trošku pálil, svědil – ale to tak max. 5 minut, potom už pohoda, takže zanedbatelné mínus
  • balení – z tuby se nedá vytlačit všechen krém – DOPORUČUJI tubu rozstřihnout na půl a sama budeš překvapená, kolik krému se tam ještě „schovalo“ J A vzhledem k tomu, že stačí opravdu malinko, tak vždy mi tam zůstalo min. na dalších 10 použití (samozřejmě krém na vzduchu pomalu schne – proto schovej rozstřihnuté části např. do obyč sáčku – cca ten týden to vydrží a můžeš dopotřebovat) – mě osobně to tedy trošku vadí

I když jsem zde napsala trošku více mínus, tak jsem velice spokojená. Ale zase musím přiznat, že jsem čekala větší efekt přímo u akné – tedy, že se přestane tvořit nebo nějaký jiný „zázrak“, ale ten se nekonal. Ano, pleť je hladší, vypadá lépe, je i barevně sjednocenější, ale pupáky se vytváří stále. Černé tečky jsou stále stejně černé, jen možná o trošičku menší.
Osobně si myslím, že pokud máš pleť, kdy se ti sem tam udělá nějaké „pupno“ a máš třeba i trošku „krupičku“ na čele, tak ti pomůže velmi.
Kdo má ale akné jako já (tuším ten nejhorší stupeň podle kožní doktorky), tak nemůže očekávat, že vše se odstraní a jen díky tomuto krému budeš „vyléčená“. Pomůže, ale i tak doporučuji ještě doplňkovou léčbu v podobě nějakých krémů od kožní apod.

Celkově 8 b. z 10 b.



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sébium Al
Vždy když mám nějaké akutní pupno, tak přemýšlím co na něj nanést. Hledám, sonduju, zkouším a stejně to dopadne tak, že ty 3 dny tam je, pak ho nějak dostanu ven a pak to léčím :-x Asi špatný postup, ale kdo to taky zažívá, tak ví, že jiné řešení stejně není.
Tento mini krém (15 ml) je právě určen přímo na tyto akutní potíže – stačí malinko vytlačit a potírat si, ideálně co nejčastěji za den, postižené místo. Když si natírám nějaký pupák o víkendu třeba 5x za den, tak opravdu je po tom dni méně viditelný a rychleji se léčí. Přes pracovní týden však na to buď zapomínám a nebo jednoduše – nebudu si v práci stále potírat postižené místo a tím stírat make-up – potom si takového efektu až tak nevšimnu.

Plusy:
  • opravdu pomůže – ale ne hned – viz. Výše
  • hygienické balení

Mínusy:
  • škoda, že nepomůže opravdu hned, ale takový zázrak já osobně asi ještě neznám (pokud Vy ano, pište dole do komentu).
  • malé balení - 15 ml
Upřímně – byl celkem drahý, na to jak je malinký a podobnou službu mi prokázali i levnější obdoby tohoto výrobku. Ale stále jsem s ním docílila nejrychlejšího efektu a proto mu dávám 8 b. z 10 b.



-------------------------------------------------------------------------------------------------
Zavzpomínám i na Sébium Gommant Peelingový gel
Myslím, že je ještě stále k dostání a nepopírám – byl velice dobrý. Pleť mi vždy krásně vyhladil a viditelně vyčistil. ALE slyšela jsem, že jakési obdoby peelingu by se neměly používat na pleť, která má „akutní“ akné (tedy nějaké rozškrabané, povytláčené, čerstvé pupáky) – prý si vše poté rozneseš po celé tváři, protože tato obdoba peelingu ti seškrábe to špatné z něčeho „infekčního“ a potom roznese do těch ještě relativně čistých pórů – má to logiku? :D Já myslím, že na tom něco možná bude – to jsem si ale všimla už u více podobných výrobků.
Takže znovu hodnotím tak – kdo nemá brutálně akutní akné – směle do něj, protože pleť byla opravdu VIDITELNĚ čistější a hladší. Kdo to má v hrozném stavu jak já a jiní – radši výrobky výše uvedené. Pro jistotu.
Jinak 7 b. z 10 b.

-------------------------------------------------------------------------------------------------
Celkově – jsem s celou řadou spokojená. Slouží mi však pouze jen jako doplňková starostlivost o pleť. Stále jsem odkázána na krémy od kožní, babské rady a jiné. Pleť je stále v takovém stavu jako byla (jen je hezčí na pohled a dotek J) – když jsem byla týden nemocná a týden jsem ani neměla sílu čistit si pleť a jakkoliv se starat – vše se vrátilo TÉMĚŘ do původního stavu. Takže je to taková udržovací sada.

Jo a všechny výrobky jsou NEKOMEDOGENNÍ (toto slovo jsem nikdy neuměla ani vyslovit,  natož napsat :D) = znamená, že zbytečně neucpávají póry, takže pro naší pleť ideál a nezbytnost!

Věřím, že těm z Vás, které mají jen sem tam nějaký pupák a vyrážku, pomůže a poslouží dokonale.
Ty, které mají pleť podobnou jako já – neočekávejte zázraky, protože možná budete zklamané.

Určitě doporučuji – minimálně už kvůli tomu, že pleť vůbec nevysušuje a ta se tak stává vyhlazenou. Doporučuji ale používat více výrobků z celé řady, aby si docílila lepšího efektu.


Vzhledem k tomu, že takto dopředu nemůžeš vědět, jestli ti budou výrobky vyhovovat – DOPORUČUJI obejít všechny lékárny v městě :D a ptát se na vzorky – Bioderma má takové mini 8 ml balení výrobků (miniaturky), které jsem si od lékárnic vyžádala (obešla jsem více lékáren, abych měla více výrobků :-x) a každá z těch miniatur ti postačí min. na 3 dny až týden (ideální i na dovolenou, abys nemusela tahat větší balení). Jednoduše – zjistíš jestli ano – ne a zadarmo. Než kupovat celé balení a pak zjistit, že máš např. alergickou reakci, svědí tě nebo něco podobného.


Jo a všímejte si – jak objevíte oblíbený výrobek sondujte na stránkách biodermy nebo na jejich Facebook fan stránce, kdy mají jakou akci na výrobek – zpravidla několikrát do roka dají nějaké výrobky 1+1 zadarmo. Mě se podařilo minulý rok takto koupit 2 pleťové vody 500ml + 500 ml zdarma (ano, vím – učila jsem se na VŠ, že až tak úplně zdarma to není a část toho druhého výrobku zaplatím, ale i tak bezva úspora :D)
A ještě mívají i akce jeden výrobek + jiný ze stejné řady zdarma. U Sébium to bývá poměrně často, takže sleduj, sleduj, ať potom nelituješ ;-)


Pozn. vše podctivě zakoupené z vlastní kapsy, vyzkoušené (už 2 roky) - psán vlastní názor. Informace o složení naleznete na odkazech, které jsem vložila ke každému produktu. 

Na závěr - vyčerpala jsem se, ale řekla jsem asi vše co jsem chtěla. Kdo dočetl až sem - prosím dejte like na Facebook, Google nebo i kankan.sk, ať se to šíří dál ;-)
Dííííky :))
A kdo máte podobné-jiné zkušenosti - pište dolů do komentů :)


Komentáře

  1. no Zuzka, dala si mi zabrať :D až ma oči bolia, ale ďakujem :))
    Akurát mám aj ja ten malý sébium al, približne týžden, a pozorujem rozdiely, akné sa mi lepšie a rýchlejšie hojí, dokonca mám pocit, že mi zmizli aj niektoré jazvičky, čomu sa hrozne teším. zajtra plánujem íst k nám do lekárne, no netuším, či nejak pochodím, možno tu ani biodermu nemajú :/ hlavne by som chcela tú čistiacu vodičku, tak mi drž palce :))
    aa aj mne hrozne vadí, aký je malý tento AL, pri natieraní 2x denne, čo podctivo dodržujem, som strašne zvedavá, ako "dlho" mi vydrží :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nelka, znáš mě :) - však jsem to psala na 3x a několik týdnů :)) Chtěla jsem to popsat úplně, detailně...a věnovala jsem tomu nejvíce ze všech svých blogů :) Doufám, že zítra pochodíš dobře - min. tu vodu musíš sehnat! Já už jsem se zapřísahala, že NIKDY nechci jinou :)) A přesně - kdyby ho bylo o trošku více (toho AL) bylo by to asi lepší a každopádně jsem ráda, že už vidíš nějaké výsledky - to je perfektní! :)

      Vymazat
  2. Ahoj Zuzko, děkuji moc za tento článek. Na Micelárku čekám, až mi přijde poštou a říkáš, že v lékárně ti na požádání můžou dát vzorky od Biodermy zadarmo, ano? Teda.. to se divím, v dnešní době a zadarmo. :D No zkusím obejít lékárny a zeptat se, přeci jen Bioderma patří mezi dražší druh kosmetiky a než si něco koupím, raději se přesvědčím o tom, zda mi ten přípravek bude sedět nebo ne - když existuje taková možnost vzorků. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) ano, ano - jsou to většinou taková mini-pidi balení, ale vystačí ti na pár použití a na základě toho už dokážeš zhodnotit, jestli ti daný výrobek vyhovuje nebo ne :) Jen to chce být neoblomná a obejít více lékáren - někde si to možná lékárnice nechají pro sebe/známé :)

      Vymazat
  3. Ahojky Zuzi, já používám stejnou řadu a názor mám stejný:)chválím za vyčerpávající popis a zkušenosti:)jinak micerální voda je prostě od Biodermy bezkonkurenční:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. díky moc :) Ano, na micelárku nedám dopustit :)...i když ostatní z této řady už velmi nepoužívám...objevila jsem kosmetiku Syncare (píši o ní na blogu), která mi vyhovuje o chlup víc ;-)

      Vymazat
  4. Já jsem si toto nedávno koupila,...a po 14 dnech se mi teda pleť zhoršila..hlavně na bradě...myslíte že se to pak ustálí a zlepší? :) napište mi kdyžtak na blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. hmmm, těžko říct. Mě to teda právě spíš pomáhalo....žádné "extrémy" nebyly, ty nastaly až při dlouhodobém používání, kdy si pleť zvykla. Je možné, že tvoje pleť to nezvládá...možná to fakt není pro tebe :(

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky